Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
2002
Ethics of family. Ethics of sexuality --- abortus provocatus --- 241.633 --- #gsdb6 --- #GBIB:IDGP --- 173.4 --- Abortus --- Verwerking --- 241.633 Theologische ethiek: abortus --- Theologische ethiek: abortus --- Abortus provocatus --- Rouwproces --- Book --- Abortion --- Personal documents --- Experiences
Choose an application
Ongeveer tien procent van de vrouwen die voor abortus kiezen krijgt achteraf - na een korte tijd tot jaren later - te maken met verwerkingsproblemen.
abortus provocatus --- Gynaecology. Obstetrics --- Ethics of family. Ethics of sexuality --- 241.633 --- abortus --- welzijnswerk --- #GBIB:CBMER --- #GBIB:IDGP --- #GGSB: Seksuele ethiek --- Abortus --- Psychotherapie --- 615.55 --- ongewenste zwangerschap --- 173.4 --- Communicatie --- Rouwproces --- Verwerking --- Zwangerschap --- 364.4 --- Rouwverwerking --- abortus (vrijwillige zwangerschapsafbreking) --- psychologie (psychologische aspecten) --- 241.633 Theologische ethiek: abortus --- Theologische ethiek: abortus --- 179.7 --- 361 --- Avortement --- Psychothérapie --- Ongewenste zwangerschap --- avortement (interruption volontaire de grossesse, IVG) --- psychologie (aspects psychologiques) --- Abortus provocatus --- Seksuele ethiek
Choose an application
Kinderen met complex trauma (ook gehechtheidstrauma of vroeg ontwikkelingstrauma genoemd) worden in de hulpverlening aangemeld omdat ze moeilijk in de omgang zijn. Hun opvoeders, begeleiders en ouders kunnen een gespecialiseerde handleiding gebruiken om deze kinderen zonder kleerscheuren te helpen opgroeien. Ontwikkelingstaken die bij andere kinderen iets meer 'vanzelf' verlopen, of met slechts kleinere hobbels in de weg, zijn voor deze kinderen soms onoverkomelijke struikelblokken of doen de ontwikkeling helemaal vastlopen. Ze krijgen wel eens etiketten als 'ontwikkelingsgestoord', 'gedragsgestoord', of 'gehechtheidsgestoord' opgeplakt. Deze kinderen en hun ouders verdienen een trauma-sensitieve context met veel begrip én professionele kennis. Dit boek wil daartoe bijdragen.In het boek wordt bekeken hoe moeilijke ervaringen tijdens de eerste levensfase de ontwikkeling van een kind kunnen beïnvloeden, en welke ontwikkeling deze kinderen (vaak adoptie- en pleegkinderen) vervolgens kunnen doormaken. Daarna wordt de lezer meegenomen in de therapieruimte, om er stil te staan bij de processen van verandering en groei die meer constructieve ontwikkelingssporen mogelijk kunnen maken. Bron : standaard boekhandel
Developmental psychology --- psychotrauma's --- hulpverlening --- kinderen --- Kind --- Gehechtheidstrauma --- Vroeg ontwikkelingstrauma --- Trauma's ; kinderen --- jeugdzorg --- 616.895/24 --- 467 --- gehechtheidstrauma --- vroeg ontwikkelingstrauma --- 362.7 --- Child psychotherapy --- Methods --- Traumatism --- Patients --- Mental health --- PXL-Healthcare 2017 --- kinderpsychotherapie --- ontwikkelingsproblemen --- traumazorg --- Kinderen --- Trauma --- Hulpverlening --- Gehechtheid --- Ontwikkelingsproblemen --- Gedragsproblemen --- Posttraumatische stressstoornis --- Hechtingsproblemen --- traumatologie --- Psychotrauma --- Hechting (psychologie) --- Ontwikkelingsprobleem --- Gedragsprobleem --- Hechtingsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Ethics of family. Ethics of sexuality --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociology of social care --- Orthopedagogics --- Psychiatry --- pleegzorg --- adolescenten --- adoptie --- PTSS (posttraumatische stress-stoornis)
Choose an application
Seksueel geweld. --- Seksuele criminaliteit. --- welzijnswerk --- Criminology. Victimology --- Ethics of family. Ethics of sexuality --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- criminaliteit --- Psychiatry --- Sexology --- psychiatrie --- psychotherapie --- Criminal law. Criminal procedure --- seksueel misbruik --- Belgium --- Seksuele criminaliteit --- Seksueel geweld --- 343.963 --- 343.54 <493> --- #KVHB:Seksueel misbruik. Zie ook: Geweld --- #KVHB:Delinquentie --- #KVHB:Criminele en juridische psychologie --- 343.54 --- Daderhulp --- Seksuele kindermishandeling --- Verkrachting --- 343.963 Seksuele delicten --- Seksuele delicten --- criminologie --- Gevangeniswezen --- Seksuele mishandeling --- Seksuele stoornissen --- Psychotherapie --- Groepstherapie --- Criminaliteit --- Recht --- Hulpverlening --- GGZ (geestelijke gezondheidszorg) --- psychopathologie --- Seksuele stoornis --- Verpleegkunde
Choose an application
Buiten de lijnen bestaat uit twee delen. Het eerste deel is de handleiding: werken met het Sensoa Vlaggensysteem bij specifieke groepen kinderen en jongeren. Dit deel bevat ook 32 situatieschetsen en tekeningen, 4 werkfiches en de Normatieve Lijst, samen in een box. Het tweede deel bevat de Onderbouwing. Hierin staat een omschrijving van gezond seksueel gedrag en de seksuele ontwikkeling. Seksueel (grensoverschrijdend) gedrag van kinderen en jongeren wordt gesitueerd in zijn functie of betekenis binnen de ontwikkeling. Wat zegt de literatuur over wat de belangrijkste bouwstenen zijn voor een gezonde (seksuele) ontwikkeling? Ziet de seksuele ontwikkeling er anders uit bij kinderen en jongeren in complexere (probleem)situaties, namelijk wanneer er sprake is van beperking en/of trauma? Wat weten we over het voorkomen van seksueel grensoverschrijdend gedrag in relatie tot de aspecten beperking, trauma, gender en cultuur? Na een overzicht van de risico- en beschermingsfactoren uit de literatuur volgen aanknopingspunten voor begeleiding in de vorm van een krachtenveldanalyse. Gender en cultuur kunnen de seksuele ontwikkeling en het risico op seksueel grensoverschijdend gedrag beïnvloeden. Op het niveau van de professional en de organisatie worden de uitdagingen bekeken die op dat vlak spelen en hoe de hier gepresenteerde aanpak kan helpen in het ontwikkelen van competenties, afspraken, visie en wegwerken van weerstanden en mythes. Over de auteur(s): Erika Frans, sociaal agoog, is ervaren trainer en expert op vlak van seksuele en relationele vorming en preventie van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Ze is samen met Thierry Franck auteur van het 'Vlaggensysteem. Praten met kinderen en jongeren over seks en seksueel grensoverschrijdend gedrag (2010, 2012). Zij werkt bij Sensoa. Karen De Wilde, orthopedagoog en seksuoloog, is actief op het terrein van relationele en seksuele vorming. Zij werkt als trainer bij Sensoa en heeft veel expertise op het terrein van relaties en seksualiteit en seksueel grensoverschrijdend gedrag bij kinderen en jongeren met een beperking. Willy van Berlo, psycholoog, werkt als coördinator nationale programma's bij Rutgers, kenniscentrum seksualiteit. Zij heeft veel expertise op het gebied van seksueel grensoverschrijdend gedrag, seksuele diversiteit en genderissues, en seksualiteit van mensen met een ziekte of beperking. Kristin Janssens, sociaal-cultureel antropoloog, is senior projectleider, onderzoeker en ontwikkelaar bij Movisie, Programma Preventie en Aanpak Huiselijk en Seksueel geweld & Veiligheid. Ze is ook betrokken bij de verdere doorontwikkeling van het Vlaggensysteem en de implementatie ervan in Nederland. Ze heeft preventie van seksueel grensoverschrijdend gedrag onder jongeren als specifiek aandachtsgebied. Oka Storms, cultureel antropoloog, is adviseur en onderzoeker bij Movisie, Programma Preventie en Aanpak Huiselijk en Seksueel geweld & Veiligheid. Zij is ook betrokken bij de doorontwikkeling van het Vlaggensysteem in Nederland.
Seksuele opvoeding. --- psychotrauma's --- Ethics of family. Ethics of sexuality --- kinderen met een beperking --- seksueel gedrag --- seksuele vorming --- seksueel misbruik --- 433.4 --- Jongeren --- Mentale handicap --- beperking --- 664.4 Seksualiteit --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- seksuele opvoeding --- 37.03 --- PXL-Social Work 2017 --- seksuele ontwikkeling --- seksuele problemen --- maatschappelijke gezondheidszorg --- Seksuele opvoeding --- Jeugd en Seksualiteit --- Grensoverschrijdend gedrag --- Assertiviteit --- Seksueel misbruik --- Maatschappelijke kwetsbaarheid --- Jeugd --- Seksualiteit --- Seksueel overschrijdend gedrag --- Buitengewoon onderwijs --- Relationele en seksuele vorming --- Jongere --- Internet --- Kind --- Media --- Maatschappij --- Politiek --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Film --- Seksueel grensoverschrijdend gedrag
Choose an application
Fonds Suzan Daniel (FSD)
History --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Ethics of family. Ethics of sexuality --- Iconography --- 396 --- 392.6 --- #gsdb5 --- Sex customs --- -Sexual ethics --- -Erotic art --- -Witchcraft and sex --- -#SBIB:613.88H20 --- #GBIB:IDGP --- 176 --- Sex and witchcraft --- Sex --- Art, Erotic --- Art, Immoral --- Erotic art, Primitive --- Art --- Erotica --- Sex in art --- Sex ethics --- Sexual behavior, Ethics of --- Ethics --- Customs, Sex --- Human beings --- Sexual behavior --- Sexual practices --- Manners and customs --- Moral conditions --- Feminisme. Vrouwenbeweging. Vrouw en maatschappij --- Seksualiteit. Seksueel leven. Concubinaat. Samenwonen. Prostitutie. Erotiek. Seksuele gebruiken. Liefdeskunst --- Opvattingen over seksualiteit (historiek, moraal) --- Seksuele ethiek. Seksuele moraal --- Moral and ethical aspects --- Erotic art --- Sexual ethics --- Witchcraft and sex --- History. --- 176 Seksuele ethiek. Seksuele moraal --- 392.6 Seksualiteit. Seksueel leven. Concubinaat. Samenwonen. Prostitutie. Erotiek. Seksuele gebruiken. Liefdeskunst --- 396 Feminisme. Vrouwenbeweging. Vrouw en maatschappij --- #SBIB:613.88H20 --- geschiedenis --- seksualiteit
Choose an application
Met dit handboek reikt Sensoa inhoudelijke en didactische handgrepen aan leraars aan die rond seksualiteit en relaties wensen te werken. Het Handboek Relationele en Seksuele Vorming (RSV) vormt het praktische werkinstrument voor leraars ASO, TSO, KSO en BSO uit het Secundair Onderwijs om het thema te behandelen in hun lessen. Ook de opbouw van een spiraalcurriculum komt aan bod. Dit boek bevat de basisinformatie voor de inhouden van de lessen RSV voor eerste, tweede en derde graad. 9 kernthema's worden besproken: seks en maatschappij, puberteit, relaties, seks en lichaam, geboorteregeling, gender, seksuele oriëntatie, soa's en hiv, en seksueel grensoverschrijdend gedrag. Verder vind je in dit boek een uitgebreide didactische leidraad om deze inhouden toe te passen in de praktijk. Met vele tips uit het werkveld, lesschema's en een stappenplan kan je meteen aan de slag gaan. (Bron: covertekst)
Relationele opvoeding --- Seksuele opvoeding --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- Didactics of medicine --- Ethics of family. Ethics of sexuality --- holebi's --- geboortebeperking --- Didactics of social education --- Sexology --- relationele vorming --- SOA (seksueel overdraagbare aandoeningen) --- AIDS (acquired immune deficiency syndrome) --- seksuele vorming --- SO (secundair onderwijs) --- 268.74 --- 433.4 --- 613.88 --- Relaties --- Seksualiteit --- Seksueel misbruik --- seksuele opvoeding --- seksualiteit --- secundair onderwijs --- jongeren --- 268.74 Moraal en catechese--(algemeen) --- Moraal en catechese--(algemeen) --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- 120135.jpg --- Seksuele opvoeding ; secundair onderwijs ; didactiek --- Sex instruction for youth --- Gezinsethiek. Seksuele ethiek --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van de geneeskunde --- Didactiek van het secundair onderwijs --- Seksuologie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Secundair onderwijs --- Relationele en seksuele vorming --- LGBTQIA+ (lesbian, gay, bi, trans, queer, intersex and asexual)
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|